۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

37 " واکنش "


چه روزیه امروز .. هوا خوب .. دنیا خوب .. منم خوب .. یک روز معمولی ولی با انرژی مثبت ..
سر ظهر بود ، رفتم یه ماست بگیرم ، وای چقدر خلوته اینجا ..
ماستو گرفتم و تو راه برگشت دیدم توی کوچه همچنان کسی نیست ..
یادش بخیر بچگی ها ، اون موقع ها وقتی سر ظهر از مدرسه تعطیل می شدیم تازه یه بُعد جدیدی از شیطنت ها شروع میشد ..
از در مدرسه که می اومدیم بیرون اولین کاری که می کردیم چند تا آدامس می خریدیم .. تقریبن نصفه راهو لب و دهنمون می چرخید و تاپ تاپ آدامس می ترکوندیم تا حسابی واسه ی نصفه ی دیگه ی مسیر آماده شه ..
وقتی می پیچیدیم داخل کوچه تازه کارمون شروع می شد ..
مواد لازم :
1- سر ظهر
2- یک کوچه ی خلوت
3- یه آدامس جویده شده ..
4- یه آدام بیکار ..
توی شیمی هم داریم ، یک واکنش خودبه خودی در حضور تمام عناصر و با شرایط لازم به صورت خود به خود انجام میشه ..
اوممم ، کار ما توجیه علمی هم داشت ، پس نمی تونم خودمو سرزنش کنم ..
وقتی ما می پیچیدیم تو کوه ، شرایط لازم برای انجام واکنش فراهم می شد ..
آدامسو در می آوردیم ، خیلی ریلکس می رفتیم سمت یه خونه ، آدامسو ورز می دادیم و صاف می چسبونیدم تن زنگشون ..
وای چه حالی می داد وقتی صدای صاب خونه در می اومد .. آی می خندیدیم ..
یه چند سالی از اون دوران می گذره ، اما یادم نمیاد توی شیمی خونده باشیم واکنش خود به خود مربوط به زمان خاصی باشه ..
هوسه دیگه ، میاد ، درسته یکی از اجزای اصلی واکنش (آدامس) نبود ، اما خدا واسه چی انگشتو خلق کرده ، بالاخره باید یه جایی بدرد بخوره ..
یکم به اطراف نگاه کردم ، کسی نبود ، رفتم سمت یه خونه و انگشتمو بردم طرف زنگ ..
نزدیک و نزدیک تر .. و باز هم نزدیک تر ..
انگشتم هنوز به زنگ نرسیده بود که یهو یه صدایی گفت :
به به ، سلام آقای فلونی ، مشتاق دیدار ..
     : هوم ؟ .. جونم ؟
صدا : آیفن ، از آیفن دارم حرف می زنم .. بیکار نشسته بودم گفتم یه نگاه بیرون بندازم شما رو اینجا دیدم ، چطورین ؟ خوبین ؟
     : همچنان هوم !! مرسی خوبم ، شما چطورین ؟ !
صدا : منم خوبم ، آقای فلونی کاری داشتین اومدین اینجا ؟
     : !! نه .. ریگ رفته بود تو کفشم اومد این کنار درش بیارم .. اوخ اوخ ..
پ . ن 1 : این است تفاوت دو نسل ، زمان ما آیفن ها دوربین نداشتن ، آیفن غیر تصویری یعنی کاتالیزگر واکنش ، اینو یادم نبود ..
پ . ن 2 : آخرش نفهمیدم اونجا خونه ی کی بود ..

۲ نظر: